Skip to main content
عوامل موثر بر اعتبار پیامک تبلیغاتی

عوامل موثر بر اعتبار پیامک تبلیغاتی

در مقالات قبلی در مورد عوامل مختلفی که باعث جذب شدن افراد و مصرف کنندگان به روش بازاریابی و پیامک تبلیغاتی می شود توضیحاتی داده شد در این بخش چند عامل دیگر که باعث اعتبار بیشتر پیامک تبلیغاتی می گردد به بحث خواهیم پرداخت.
1- شخصی سازی، از جمله خصوصیت منحصر به فرد در موبایل، که باعث هدف گیری صحیح مشتریان و تهیه پیامک تبلیغاتی حساس نسبت به مکان، زمان و نیازهای مشتری را فراهم می نماید. پیامک تبلیغاتی شخصی سازی شده که به طور صحیح برخی از مشتریان را مورد هدف قرار می دهند و با نیازها، ترجیحات و عادات خرید آنها مطابقت می کنند بیشتر به اهدافشان می رسند. انجام این کار حتی ممکن است باعث تشدید تاثیر تبلیغ شود و بازخوردها و پاسخ ها را افزایش دهد و باعث تقویت تصویر موسسه شود.
2- کسب اجازه از کاربران برای ارسال تبلیغ، در برخی از کشورها به منظور مستقیم شدن آگهی ها، شرکت های تبلیغ کننده و یا اپراتورهای تلفن همراه، از کاربران تلفن همراه در ازای دریافت ظرفیت رایگان تلفن همراه و یا دریافت وجه برای ارسال پیامک های تبلیغاتی اجازه کسب می کنند. در این روش با کاربران تلفن همراه تماس گرفته شده و چناچه موافق این روش باشند اطلاعاتی در مورد حرفه، تحصیلات، نیازها، محصولات مورداستفاده و… از او جمع آوری شده در یک پایگاه داده از آن استفاده می شود تحقیقات نشان دهنده رشد این روش می باشد.

    سن و جنسیت تاثیر بر اعتبار پیامک تبلیغاتی

جنسیت، افراد در نوع استفاده و تاثیر پذیری نسبت به تلفن های همراه و پیامدهای آن موثر است. زنان و مردان تلفن های همراه و استفاده از آن را به شکل های متفاوت و مفهومی جداگانه درک می کنند. طبق تحقیقات مردان در مقایسه به زنان، پیامک تبلیغاتی را اطلاعاتی تر و معتبرتر می دانند و تمایل بیشتری برای خرید بعد از دریافت پیامک تبلیغاتی دارند. سن نیز تاثیرگذار است، به طور کلی افراد جوان تر در برخی از ابعاد نگرش مثبت تری نسبت به پیامک تبلیغاتی دارند. ارسال پیامک تبلیغاتی برای کاربران جوان به ویژه برای گروه سنی 15تا 24 سال بیشتر جذابیت دارد.

اشتراک گذاری

امروزه تعداد شرکت هایی که از پنل اس ام اس استفاده می کنند در حال افزایش است. در واقع علت افزایش پیدا کردن استفاده از پنل اس ام اس می تواند نشانه تاثیر گذاری و کاربردی بودن آن بین استفاده کنندگان باشد.که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله بازاریابی بسیار خوب و مقرون به صرفه ایی که به وسیله این نوع ابزار خواهیم داشت بسیار دلنشین تر از دیگر بازاریابی و تبلیغات می باشد هم چنین بازده بسیار بالای این روش می باشد که باعث شده استفاده از پنل اس ام اس روز به روز گسترده تر شود و هر یک از شرکت ها، موسسات، ادارات بیشتر متمایل به استفاده از آن گردند. مشتریان این روش ارتباط را، ترجیح می دهند در نظر سنجی های صورت گرفته از استفاده کنندگان تلفن همراه که بخش اعظم جامعه و اکثریت افراد را شامل می شود آن ها اعلام نموده اند که مایل هستند برای دریافت تبلیغات تجاری و آگاهی یافتن در بسیاری از مسائل از پیامک استفاده کنند. بنابراین پنل اس ام اس جز وسایل محبوب استفاده کنندگان امروزی گشته است و در اذعان عمومی، کاملا جای خود را باز کرده است.


    استفاده از پنل اس ام اس جهت تبلیغ


روشی راحت تر و آسان تر از ارسال پیامک وجود ندارد. استفاده از پیامک تبلیغاتی جهت بازاریابی به شکل یک جا و انبوه صورت می گیرد و باعث می گردد افراد زیادی همزمان با محصولات و خدمات ما آشنا گردند و در عرض زمان بسیار کوتاه چند ثانیه ای این ارسال انجام خواهد شد و تبلیغ شما توسط افراد زیادی در همان زمان یا تقریبا در 3 ثانیه اول ارسال، خوانده خواهد شد. در روش ارسال پیامک جهت تبلیغ امکان اصلاح و بازنگری وجود دارد در صورتی که در دیگر تبلیغات نوشتاری چاپی، اصلاح آن بسیار سخت می باشد و در بعضی مواقع ناممکن است در نظر بگیرید که شما در تبلیغ خود آدرس یا شماره تماس را اشتباه درج کرده اید به راحتی با اصلاحیه پیامک دوم می توانید همه افرادی که آن پیام را خواننده اند آگاه کنید در صورتی که اگر اطلاعیه و آگهی شما به شکل بروشور یا تیزر باشد باید متحمل هزینه زیادی شده و عملا تبلیغ محصول و خدمات خود را با یک اشتباه از دست داده اید.
در مطالب بعدی در مورد سامانه و پنل اس ام اس و نحوه ایجاد کارکرد به روش های دیگر اطلاعات داده خواهد شد.

بازاریابی پیامکی به شکل استفاده از پیامک تبلیغاتی شیوه ای است که بسیاری از فروشندگان، شرکت ها و... از آن برای تبلیغ بهتر و بیشتر محصولات خود استفاده می کنند. هزینه کم، همه گیر بودن از جمله مزایای اصلی این نوع تبلیغات است که باعث علاقه مندی استفاده از این نوع بازاریابی شده است. اما آیا استفاده و تکرار پیامک تبلیغاتی باعث اشتیاق و جلب نظر افراد خواهد شد؟ قطعا جواب منفی است. زمانی که شما دارای پیشنهاداتی برای افراد و مخاطبان خود هستید دارای هیجان هستید و دوست دارید زودتر افراد را از نوع محصول خود آگاه کنید ولی آیا ارسال روزانه و آگاه کردن افراد می تواند باعث افزایش علاقه مند کردن به خرید شود.
باید مشتریان خود را راضی نگه دارید شما می توانید پیامک های تبلیغاتی خود را به صورت یک روز در میان یا هفته ای یکبار و حتی ماهانه ارسال نمائید ولی مهم ترین حالت جلب رضایت افراد است اینکه در یک روز پیاپی تبلیغات شما را به شکل مداوم دریافت کنند قطعا نه تنها واکنش مثبتی به آن نخواهند داشت بلکه باعث می شود شماره شما جز بلک لیست قرار داده تا پیامی از شما دریافت نکنند. برای تعیین بهترین فاصله زمانی برای تکرار پیامک تبلیغاتی مقدار توان خرید و همین طور نیاز خریداران باید تنظیم گردد پیامک تبلیغاتی را به مخاطبان زیادی ارسال کنید و از ارسال زیاد و تکرار آن به یک نفر بپرهیزید.


    سنجش تعادل زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی


برای ارسال و زمان بندی فرستادن پیامک تبلیغاتی تعادل مناسب را رعایت کنید. چناچه ارتباط زیاد با مخاطب داشته باشید به صورتی که پیام های پیاپی تبلیغاتی برای او ارسال کنید به حالت مزاحمت شما را تلقی می کنند و اگر ارتباط کمی برقرار کنید حس بی اهمیتی و درگیر نبودن را برای آن ها ایجاد خواهید کرد. اما چناچه تعادل کاملی را در ارتباط خود داشته باشید همه چیز درست انجام شده و مشتری از ارسال پیامک تبلیغاتی شما رضایت خاطر خواهد داشت. بنابراین ایجاد تعال می توان در بازاریابی پیامکی موفق به شما کمک کند.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

  • ایجاد سامانه ارسال پیام کوتاهایجاد سامانه ارسال پیام کوتاه همان طور که در مطالب قبلی اشاره شد مقدار دیده شدن اس ام اس نسبت به ایمیل بسیار بیشتر است و درصد دیده شدن توسط اس ام اس و پیام کوتاه بسیار بالاتر از انتقال پیام به […]
  • روش انتخاب متن مناسب جهت استفاده از پنل اس ام اسروش انتخاب متن مناسب جهت استفاده از پنل اس ام اس جذب کردن مشتری به وسیله استفاده از پنل اس ام اس دارای فن خاصی است که هر کسی توانایی آن را ندارد و مهارت داشتن در این زمینه بسیار مهم است. بعضی از مشترکین پنل اس ام […]
  • پیامک های تبلیغاتی و نکات ضروری در ارسال اس ام اسپیامک های تبلیغاتی و نکات ضروری در ارسال اس ام اس کسانی که پنل اس ام اس دارند و تنظیم کننده پیام های تبلیغاتی می باشند باید به نکاتی توجه کرده تا اس ام اس تبلیغاتی و پیام آن ها مورد توجه قرار گیرد. از جمله زمان […]
  • پیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابیپیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابی امروزه یکی از روش های بسیار موثر برای جلب مشتری و فروش بیشتر کالا و خدمات استفاده از پیامک تبلیغاتی است. پیامک تبلیغاتی می تواند ابزار پرکاربردی جهت فروشگاه ها و […]
اشتراک خبرنامه پیامکی

×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×