Skip to main content
پیامک تبلیغاتی و بازاریابی مناسب

پیامک تبلیغاتی و بازاریابی مناسب

بازاریابی پیامکی و استفاده از پیامک تبلیغاتی تنها به ارسال یک اس ام اس منتهی نمی شود. جهت ارسال پیامک تبلیغاتی اولین نیاز داشتن، یک شماره مخصوص به خود و یک سامانه و پنل ارسال پیام کوتاه می باشد به طوری که مشتریان شما را با آن شماره بشناسند و اطمینان آن ها به سمت شما جلب شود. هدف شما از ارسال پیامک تبلیغاتی چیست؟ از جمله هدف گذاری مشخصی را جهت ارسال پیامک تبلیغاتی باید مد نظر داشت. جهت افزایش میزان فروش کلی و یا فروش یک یا چند محصول پیامک تبلیغاتی را ارسال کرده اید؟ جهت بازدید مشتریان پیامک تبلیغاتی را ارسال خواهید کرد؟ برای حضور پیدا کردن افراد در رویداد هایی که مد نظر است به ارسال پیامک تبلیغاتی می پردازید؟ این هدف گذاری باید از قبل تعیین شده باشد و تدراک قبلی آن سنجیده و ترتیب داده شده باشد.

    هدفگذاری و تدارک برنامه در پیامک تبلیغاتی و بازاریابی مناسب

برای بازاریابی به وسیله پیامک نیازمند هدف بندی و تدارکات برنامه می باشیم بنابراین باید قبل از اجرا برنامه بازاریابی خود را مشخص نمائیم. به چه منظوری قصد ارسال پیامک را خواهیم داشت آیا می خواهیم به وسیله پیامک تبلیغاتی جهت معرفی یک محصول آن را ارائه دهیم و یا قصد داریم فروشگاه و محصولات متنوع آن را معرفی کنیم. بنابریان با توجه به هدف نوع نگارش متن پیامک تبلیغاتی نیز تغییر خواهد کرد. چناچه شما قصد فروش یک محصول را داشته باشید باید نوع نگارش متن پیامک را به سمت محصول ترغیب کنیم. ملحق کردن افراد بیشتر باعث خواهد شد که شما دارای مشتریان بیشتری باشید به طور مثال می توانید در پیام خود این طور عنوان کنید” با ملحق شدن و خرید از این محصول شما دارای امتیاز و یا تخفیف چند درصد خواهید شد” این عمل باعث ترغیب افراد بیشتری می گردد و با این روش توانسته اید نفرات زیادی را با پیامک تبلیغاتی خود جذب نمائید.
در مطالب بعدی در مورد زمان ارسال پیامک تبلیغاتی و تاثیر آن بر کسب و کار بحث خواهیم کرد.

اشتراک گذاری


از جمله موارد مهمی که قبل از خرید سامانه ارسال پیام کوتاه باید در نظر گرفت این است که سامانه قابلیت دریافت و ارسال پیام کوتاه از طریق پروتکل های رایج مانند http و همین طور xml وdll پشتیبانی می کند یا نه، این بخش ها از جمله متداول ترین پروتکل ها می باشند و به شکل عمومی افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند. از جمله بخش های دیگری که قبل از خرید شرکت های ارائه دهندگان سامانه ارسال پیام کوتاه باید جویا بود نحوه دریافت علاوه بر ارسال پیام کوتاه می باشد برخی پنل های ارسال پیام کوتاه این توانایی را ندارند و فقط توانایی ارسال پیام کوتاه را شامل می شوند و توان دریافت پیامک را ندارند. بخش دریافت پیامک به دلیل این که از نظر فنی مشکل است روی همه پنل های اس ام اس وجود ندارد چناچه شما نیاز به سیستم دوطرفه (ارسال و دریافت پیامک) دارید این حالت را قبل از خرید جویا شوید.


    پشتیبانی از خدمات سامانه ارسال پیام کوتاه


قابلیت مدیریت و گزارش گیری جز بخش های دیگری است که باید در سامانه ارسال پیام کوتاه وجود داشته باشد برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های پیامکی پنل اشتراکی به شکل تحت وب به کاربران ارائه می دهند که به وسیله آن عملکرد سامانه ارسال پیامک کوتاه مانند تعداد اس ام اس ها و یا مقدار اعتبار باقی مانده و یا خدمات شارژ پنل، قابلیت خرید اعتبار و.... را جهت مشتری فراهم می کنند این روش باعث خواهد شد به روش نظامند خدمات ارائه شود و این عمل باعث کارآمدی بیشتر سیستم و با اشتباهات کمتر کاربر در زمان کار با این سیستم شود.
شرکت خدمات ارائه دهنده سامانه ارسال پیام کوتاه باید دارای سیستم پشتیبانی شبانه روزی باشد و بتوانند مشکلات شما و هم چنین سوالات پیش آمده در کار را برای شما را برطرف نمایند این بخش از جمله امتیازات خرید از شرکت های ممتاز و با کیفیت در این زمینه است.

بهترین نوع تبلیغات و بازاریابی بخشی است که بازار هدف را نشانه گرفته باشد. تبلیغات بدون هدف گذاری باعث هدر رفت سرمایه بدون اثرگذاری خواهد شد و نتیجه ای بالعکس از آن چیزی را که ما انتظار داشتیم در برخواهد داشت. این قانون در مورد پیامک تبلیغاتی نیز صدق می کند. ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که در ارسال پیامک خود بدون هدف و به شکل رندوم به شماره های مختلفی پیام ارسال کنید این کار باعث می شود بسیاری از دریافت کننده های شما جز بازار هدف نباشند بنابراین شما میزان زیادی از بودجه تبلیغاتی خود را از دست داده اید بدون این که نتیجه مثبتی دریافت کنید. پیامک تبلیغاتی شما می تواند هدفمند باشد در صورتی که شما توانسته باشید بازار هدف و دایره ای از مشتریان را برای خود برپا کنید و تنها پیامک تبلیغاتی خود را صرف این قشر نمائید. با این روش شما توانسته اید فعالیت تبلیغاتی خود را بهینه نمائید.


    ویژگی های یک پنل ارسال پیامک تبلیغاتی جهت بازار هدف

در یک پنل باید بخش هدف گذاری و ایجاد کانتکت های مشخص جز ویژگی های اصلی پنل اس ام اس جهت ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. باید برنامه نویسی این برنامه به شکلی باشد که امکانات کاملی را در اختیار شما قراردهد و به شکل سیستم باز باشد( ایجاد بخش های جدید و آپدیت کردن آن وجود داشته باشد). از جمله ویژگی های یک ارسال هدفمند پیامک تبلیغاتی باید این امکانات را شامل شود : از جمله بتوان پیامک تبلیغاتی خود را به یک محدوده جغرافیایی خاص ارسال کرد. باید بتوان پیامک خود را به یک استان، بخش و یا شهرستان خاص ارسال نمود. دارای توانایی ارسال پیامک به یک قشر خاص از جامعه مانند وکلا، پزشکان، بازنشستگان و ... را شامل شود. امکان ارسال به شکل تفکیک جنسیتی صرفا ارسال به آقایان و یا خانم ها صورت گیرد. توان ارسال به یک رده سنی خاص و یا کدپستی خاص صورت گیرد که تمام این موارد جز بخش هایی است که باعث تمایز پنل های اس ام اس ویژه می شود.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

  • ایجاد سامانه ارسال پیام کوتاهایجاد سامانه ارسال پیام کوتاه همان طور که در مطالب قبلی اشاره شد مقدار دیده شدن اس ام اس نسبت به ایمیل بسیار بیشتر است و درصد دیده شدن توسط اس ام اس و پیام کوتاه بسیار بالاتر از انتقال پیام به […]
  • روش انتخاب متن مناسب جهت استفاده از پنل اس ام اسروش انتخاب متن مناسب جهت استفاده از پنل اس ام اس جذب کردن مشتری به وسیله استفاده از پنل اس ام اس دارای فن خاصی است که هر کسی توانایی آن را ندارد و مهارت داشتن در این زمینه بسیار مهم است. بعضی از مشترکین پنل اس ام […]
  • پیامک های تبلیغاتی و نکات ضروری در ارسال اس ام اسپیامک های تبلیغاتی و نکات ضروری در ارسال اس ام اس کسانی که پنل اس ام اس دارند و تنظیم کننده پیام های تبلیغاتی می باشند باید به نکاتی توجه کرده تا اس ام اس تبلیغاتی و پیام آن ها مورد توجه قرار گیرد. از جمله زمان […]
  • پیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابیپیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابی امروزه یکی از روش های بسیار موثر برای جلب مشتری و فروش بیشتر کالا و خدمات استفاده از پیامک تبلیغاتی است. پیامک تبلیغاتی می تواند ابزار پرکاربردی جهت فروشگاه ها و […]
اشتراک خبرنامه پیامکی

×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×