Skip to main content
مقدار هزینه ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

مقدار هزینه ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

مقدار هزینه ارسال پیام کوتاه در زمان انتخاب افراد جهت خرید پنل اس ام اس بسیار مهم است. مقدار ارائه خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم هزینه به دو قسمت تقسیم می شود یکی براساس مقدار اعتبار و دیگری براساس تعداد پیام کوتاه. خرید پنل اس ام اس براساس مقدار اعتبار به این شکل می باشد که فرد با خرید شارژ و در ازای مبلغی و با کسر هزینه به ازای هر پیامک ارسالی از مقدار اعتبار کسر می گردد. در روش دوم شما به ازای تعداد مشخصی پیامک پنل را خرید می کنید. مثلا تعداد 2000 پیامک را خریداری می کند با ارسال هر پیامک از مقدار و تعداد اعتبارش کاسته می گردد. البته هزینه های جانبی دیگر مانند خدماتی چون تنظیمات و پشتیبانی می باشد. برخی فروشندگان و ارائه کنندگان پیام کوتاه مشتری با ارائه روشی به نام حداقل خرید به فروش پنل اس ام اس و اعتبار می پردازند مثلا با حداقل 1000 اعتبار یا بیشتر خرید امکان پذیر است. برخی از ارائه دهندگان پیام کوتاه دارای بسته های پیام کوتاه با تاریخ انقضا می باشند مثلا بسته 5000 تایی پیامک در زمان سه ماهه، چناچه در این بازه زمانی این مقدار مصرف نشود باطل می شود. بنابراین قبل از خرید پنل اس ام اس جهت استفاده از پیامک انبوه از این بخش ها اطلاعات کاملی را از ارائه دهندگان پیامک بخواهید.

   اطلاع در مورد پوشش دهی شبکه در پنل اس ام اس

پوشش شبکه ارسال پیام کوتاه جز بخش های مهم دیگری است که در هنگام خرید پنل اس ام اس باید در مورد آن اطلاع داشته باشیم. این که توان ارسال پیام کوتاه به تمام اپراتورهای تلفن همراه را دارد یا نه از جمله بحث هایی است که باید حتما اطلاعات لازم را قبل از خرید کسب کنید. ارائه کیفیت را با درخواست چند پیامک آزمایشی از فروشنده خواستار شوید، این روش باعث خواهد شد که در هنگام خرید از کیفیت و سرعت ارسال پیام های کوتاه مطلع شوید.
در مطالب بعدی در مورد نکات مهم قبل از تهیه پنل اس ام اس که برای شما ضروری است را ارائه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری

شاید شما هم جز کسانی باشید که تا به حال برای استفاده از آگاهی یا اطلاع رسانی، تبلیغ و ... پیامک تبلیغاتی را امتحان کرده باشید قصد ارسال پیامک انبوه به شمارهای مشخص داشته اید ولی بخشی از پیام های شما به مشتریان خود نرسیده است علت ارسال نشدن پیامک تبلیغاتی بسیار زیاد است از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.
قرار گرفتن شماره مورد نظر شما در لیست سیاه مخابراتی : برخی از مخاطبین تلفن همراه از جمله همراه اول، رایتل و ایرانسل به اپراتور پشتیبان خود درخواستی مبنی بر عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را داده اند و این کار سبب قرار گرفتن شماره آن ها در لیست سیاه مخابراتی قرار گرفته و شما نتوانید پیامک تبلیغاتی خود را به آن ها ارسال کنید.
اختلالات اپراتوردریافت کننده پیام : در برخی موارد اپراتورها ارسال پیام کوتاه با اختلال روبرو شده و باعث عدم دریافت و یا دریافت ناقص پیامک تبلیغانی می گردد که البته این قضیه با استفاده از سرور های مرکزی جدید مخابراتی به حداقل ایراد خود رسیده است.
عدم کیفیت پنل اس ام اس : کیفیت پنل اس ام اس و نوع برنامه نویسی آن نیز تاثیر زیادی بر ارسال و یا عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به مشتریان شما دارد. بنابراین قبل از ارسال در مورد کیفیت و کارایی پنل اس ام اس خود مطمئن شوید. بهترین راه در مورد اطلاع یافتن از موضوعات گفته شده تست کردن پنل می باشد بهتر است قبل از خرید تعدادی پیامک به شماره های مختلف ارسال کرده و از نتیجه آن مطلع شوید.
لیست سیاه سامانه جهت ارسال پیامک تبلیغاتی
شما نیز می توانید جهت ارسال پیامک تبلیغاتی خود جهت افراد متعدد و به شکل گزینشی عمل کرده و لیست سیاه از آن داشته باشید به این شکل که بادرج شماره موبایل در لیست سیاه خود عدم دریافت را برای آن ها در نظر بگیرید در این صورت زمانی که شما قصد ارسال پیامک تبلیغاتی دارید دیگر افراد مورد نظر شما پیام شما را دریافت نخواهد کرد. این بخش زمانی که مشتری شما شماره موبایل خود را عوض کرده و شماره جدیدی به شما می دهد و یا غیره کاربرد دارد.

از جمله بخش های پراستفاده و محبوب امروزی که به شکل شخصی از آن بهره برده می شود استفاده از تلفن همراه است. به شکلی که در بسیاری از نقاط دنیا افراد استفاده کننده از تلفن موبایل بیشتر از افرادی است که از خطوط ثابت استفاده می کنند. درایران نیز شاهد این رشد روزافزون و استفاده از موبایل بوده ایم به شکلی که طی تحقیقات صورت گرفته در سال 1387 مقدار ضریب نفوذ موبایل به حدود 52 درصد رسیده است. در واقع تلفن همراه به عنوان بخش جدید ارتباطی جهت بازاریابی به شکل فرد به فرد امکانات مناسبی را فراهم نموده است که باعث برقراری ارتباطات موثرتری در جهت بازارهای هدف به شکل دو طرفه میان مشتریان و بازاریابان شده است بنابراین پیامک تبلیغاتی به عنوان یک بخش بسیار موثر جهت بازاریابی شناخته می شود.
با توجه به جذابیت و کاربرد زیادی این بخش از بازاریابی مهم است که بدانیم مصرف کنندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی ارسال شده به تلفن همراهشان چه نگرشی دارند البته باید گفت امروزه تلفن همراه در ایران بسیار پرکاربرد شده است و جز وسایل لاینفک هر فرد بالغ محسوب می شود و بنابراین میزان تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.


    تحقیقات میزان اثرگذاری استفاده پیامک تبلیغاتی در کشور ژاپن


تحقیقات در کشور ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته از نظر ارتباطات و فناوری نشان داد که بازاریاب ها می توانند به وسیله برنامه های جامعی تبلیغاتی در تلفن همراه به شکل پیامک تبلیغاتی با اهداف بزرگی همچون ایجاد پایگاه های بزرگ از مشتریان بالقوه فراهم آورده و درک بهتری نسبت به مشتریان از روش کاوش داده ها و تهیه تبلیغات فراهم کنند که به این وسیله می توانند گروه خاص از مشتریان خود را مورد هدف گذاشته و میزان اثربخشی برنامه های تبلیغاتی خود را بسنجند. بازاریابان با این روش می توانند به وسیله پیامک تبلیغاتی پیشنهاد درستی را در یک زمان مناسب به مصرف کننده انتقال داده و اثر مساعدتری را از آن ببینند. از آنجایی که این رسانه و این روش اطلاع رسانی( پیامک تبلیغاتی ) به شکل شخصی است توجه فوری مصرف کننده را جلب خود می کند. در این کشور در ضمن مطالعه ای نشان داده شد پیامک تبلیغاتی، 50% موفق تر از تلویزیون و 130% موفق تر از رادیو عمل می کند و از آن ها اثر گذارتر می باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

اشتراک خبرنامه پیامکی

×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×